Noem je website een brand activation platform: een praktische gids om marketeers te overleven
Waarom zou je een Drupal website een brand activation platform noemen? Wie weet er dan nog waar ik mee bezig ben? De reden is eenvoudig: omdat de marketeers en business mensen op het project dat woord begrijpen.
Beetje flauwe disclaimer
Deze sessie is een vervangsessie voor "Drupal bij de Overheid" omdat Bart van Herreweghe er helaas niet bij kan zijn. Als je echt iets wil bijleren over de technische kant van Drupal, dan zijn er op dit tijdstip wellicht betere sessies.
Voor wie is de sessie bedoeld
- Drupal developers en project managers die het gevoel hebben dat business mensen (die marketeers!) op Drupal projecten hen niet altijd snappen (korte deadlines, onmogelijke verzoeken, chaotische wijzigingen, raar woordgebruik...)
- Drupal bureaus die hun business verder willen uitbouwen maar met hun merk niet verder komen dan "jong en dynamisch zijn" en zich "onderscheiden door klantgerichtheid en service" (geeuw)
- Developers die een freelance carrière overwegen
- Iedereen die interesse heeft in een praktische aanpak om projecten, mensen en beslissingen te structureren
Wat wordt er besproken?
- Het ideaal voor developers: in je eentje coden en hacken in Drupal. Hoe behoud je dat gevoel op grotere projecten?
- Projecten structureren: merk, website, search, content, social, PR
- Beslissingen structureren met het Rasci-model
- Mensen structureren: leer hoe je de taal van Barry Brand, Sally Search, Conny Content en andere kunt begrijpen (zij weten ook niet wat een view is)
- Aanbevolen lectuur om een pro te worden
- Pas de ideeën toe om een personal brand te creëren en verdien meer als freelancer
- De top vijf meest te vrezen persona's op een project (en hoe met hen omgaan)
Waarom zou je komen?
Een goede Drupal developer vindt altijd werk. Deze sessie bereidt je voor om een sterke freelance carrière uit te bouwen, de stap naar project management te zetten zonder dat je je verloren voelt of simpelweg je beter in je vel te voelen op grotere Drupal projecten.
Wie geeft de sessie?
Dries Coucke is managing partner van The Pickwick Project en de bedenker van fascination marketing, een gestructureerde aanpak om bedrijven en merken succesvoller te maken online. Voorheen had hij een carrière als SAP consultant op internationale projecten en was hij de eerste werknemer van eBay België. Daarnaast was hij betrokken bij online projecten voor o.a. Vente-Exclusive.com, Shell, Filmmagie, Spar Oostenrijk, CoolCoups, Nebus Loyalty, Exsilent, Borgerhoff-Lamberigts, Spoolex Holding, Sensoa, Syntra, Vlaamse Ingenieurskamer, Welzorg Winkel en vele anderen.
Om zijn kennis van Drupal op peil te houden onderhoudt Dries zelf de website Pets.be, een website die jaarlijks duizenden asieldieren herplaatst.
PS Deze sessie zal doorgaan in het Nederlands (inclusief licht West-Vlaams accent).